Ska jag göra något ovanligt?

Funderar på att försöka få bort en väldigt dålig ovana jag har. Nämligen att jag går och lägger mig alldeles försent. Har satt upp ett mål att jag ska försöka ligga i säng och vara redo att sova innan 24.00 på kvällarna. Det kanske låter sent för många men för någon som har för vana att gå och lägga sig mellan 01:30- 03.00 så känns det som en bra "starttid". Jaq har några do and don´t för att lyckas. 
 
Jag får t.ex inte lyssna på musik eftersom min hjärna då börjar gå på högvarv med tankar. Brukar ligga  och tänka på saker som irreterar mig nått så fruktansvärt och det brukar sluta med att jag blir arg. 
Jag ska inte heller ligga och surfa på mobilen och har ett facebook förbud så det heter duga!
 
Något som kommer bli svårt är att inte se på tv, så det får jag ta lite senare när jag vant av mig från de andra två jag nämde ovan. 
 
Jag har däremot några saker jag ska/får göra. 
Jag ska försöka ta kvällsprommenader och dricka massor av te! Alla säger NEJ DRICK INTE DET PÅ KVÄLLEN MAN BLIR SÅ PIGG! Nope folks! det blir inte jag. Även där verkar jag skilja mig från resten av jordens befolkning.  Jag blir riktigt trött och tycker att det är få saker som är lika mysigt som att ligga i sängen med en stor kopp chai. 
 
Nu ska jag nana, nattinatti. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0