Änglarna

I Måndags efter skolan och körskolan bar det av till göteborg för att se på derbyt mellan ifk göteborg och gais. 0-0 spännande match, eller kanske inte. Var i alla fall beredd och uppklädd med en keps med ifk:s logga samt en randig tröja. Märkte när jag kom dit att jag var på tok överfixad. Jag har dock en ursäkt då vi skulle haft skolfoto i skolan och jag kom inte hem imellan varven om man säger så. Men en note till mig själv, mer randigt och gärna en öl. Minde smink OCH FÖR GUDSKULL låt inte brorsan köpa biljetter så du hamnar i klacken. Det ringde i mina öron ett par timmar efter matchen eftersom jag blivit halv döv när folk vrålade "kronofogden här kommer grön svart." Men det är kul att människor hittat något dom tror på och har ett stort intresse för. Tycker dock de kan gå lite långt i bland. Man får inte glömma att fotboll är en sport, inget man ska ta på så stort allvar så man skulle kunna tänka sig att ta död, bokstavligt talat på folk i från andra supportgrupper. Det ska vara kul, inte på liv och död. Men det ska jag inte gå in på nu. Måste ialla fall säga alla det var både mysigt, roligt och trångt och jag tror, det här tar emot att skriva. Men jag tror att jag inerst inne börjar bli en liten ifk:are...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0